En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linn - 24 augusti 2009 21:20

En riktig pigga upp låt om man lyssnar på texten då.

Av Linn - 24 augusti 2009 20:27

Om allt går som det är sagt kommer jag att få besök nästa helg. Men man ska inte ta ut segern i förskott. Det finns alltid förhinder.

Men det skulle vara väldigt kul. 

Satt och prata med en kompis idag och är så grymt sugen på att göra nåt nytt. 

Bara dra och försöka jobba ihop lite pengar så man kan fly till främmande länder. 

Men drömma kan man ju! 

Jag måste bara få tummen ur och faktiskt ta steget. 

Uu

Av Linn - 24 augusti 2009 13:43

Jag vill bara hem, har jätte ont i magen och ont i huvet och känner mig dåsig och trött.

Emma kom förbi en sväng på sin lunch. Hon har ju börjat skolan idag!

Trevligt å få lite sällskap. Och Therese Har slutat idag för att dra vidare på andra äventyr. Hon ska till Norge och jobba på dagis.


Jag vill också bara dra och göra nya saker. Se nya människor och slippa tristessen.

Av Linn - 24 augusti 2009 09:55

Jag skulle vilja utföra en förbannelse till den som kom på att man skulle ha mensvärk. Den smärta man kan uppleva ibland önskar man inte ens sin värsta fiende.


Jag får ont i lederna och i ryggen och magen.  Som om nån sitter inuti och vrider och vänder på saker som ingen ska röra. Oavsett om jag äter ipren eller alvedon kommer dessa gastkramande smärtor.

Man får svårt att konsentrera sig på vad man ska göra och vill helst bara ligga under ett varmt täcke och tröst äta glass.


Istället sitter man under sin fleece filt på jobbet i mjukisbyxor och är trött och förbannar allt och alla.

Måndagar är verkligen mina favoritdagar!!




Av Linn - 24 augusti 2009 00:32



You could be happy and I won't know
But you weren't happy the day I watched you go

And all the things that I wished I had not said
Are played in loops 'till it's madness in my head

Is it too late to remind you how we were
But not our last days of silence, screaming, blur

Most of what I remember makes me sure
I should have stopped you from walking out the door

You could be happy, I hope you are
You made me happier than I'd been by far

Somehow everything I own smells of you
And for the tiniest moment it's all not true

Do the things that you always wanted to
Without me there to hold you back, don't think, just do

More than anything I want to see you, girl
                          Take a glorious bite out of the whole world

Av Linn - 23 augusti 2009 22:32

Jag fick ett sms av min lillasyster häromdagen. Ellen hade sagt det gulligaste jag hört på länge.


-Ska vi bada mamma? 

-Nej duscha.

-Men då måste vi åka till mossi! (mossi=moster=jag)

-Måste vi det?

-Ja, hon har ju så fin dusch! Snälla kan vi inte åka dit?



<3 Gud va jag saknar henne! <3

Av Linn - 23 augusti 2009 20:34

Igår kväll åkte jag hem till Björn för att umgås lite. Titta på lite när dom spelade WOW som enligt min mening kanske inte är det roligaste jag gjort.

Jag har en åsikt om det spelet men tänker inte uttrycka den här av det skälet att jag inte vill göra mig ovän med massa folk :P 


Vi bestämde oss för att göra egen pizza och det gjorde vi, den flottigaste jag ätit i mitt liv tror jag men jävlar va god den var. Det bästa är ju att man gjort den själv. 

Satt där nykter medans dom andra satt och drack. Och det är en konst ska jag säga er. Man känner suget av att också förstöra kroppen men kan inte. 

Mental träning is the shit!

Blev även övertalad att gå på krogen så jag körde gänget på krogen och gick hem och svidade om till party stassen på ca 5 minuter. 

Var inte så mycket folk ute, vilket var ganska skönt. 

Det är en sak att gå ut nykter när det är mycket folk. Det suger! 

Man blir mest bara irriterad på folk som spiller på en och puttas på dansgolvet. Men när det inte är lika mycket folk är det inte lika mycket spill. Ganska logiskt ellerhur?!

Hade iallafall väldigt trevligt. Och körde sen hem folket och åkte hem och la mig. 

Idag låg jag och drog mig alldeles fööör länge. Men gud va skönt.

Gick upp vid två tror jag. 

Åkte ut och åt glass med föräldrarna och gosade med katterna.


Gud va jag saknar min fejjan. Hon har det så mycket bättre hos mor och far men jag saknar henne väldigt mycket. För den kärlek man får av sitt husdjur kan inte mäta sig med något annat. Och den katten och jag har ett band som inte kan brytas.

Hon kommer alltid när jag kommer och ska gosa och mysa. 

Och kärlek är en vara man inte får för mycket av ska jag säga er. 


Man känner att hösten är på väg och jag blir alltid lite mer deprimerad. Och då skulle man behöva något stort och tryggt att hålla om. 

Jag får köpa en stooor nalle ;P



Av Linn - 22 augusti 2009 15:13

Idag är en sån dag när man sitter inne och lyssnar på musik.

Jag har gjort en lista med covers och original låtar på spotify. 

Varsågoda här är den: http://open.spotify.com/user/kitten_fromhell/playlist/3tjmab44B9AYaBgGF04VQy


Och så en cover som jag bara är helt jävla kär i.

The Fray - Heartless

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards