En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under oktober 2009

Av Linn - 30 oktober 2009 15:11

Jag har varit ganska tillbakahållen med mina tankar och funderingar på senaste, men det är väl mest för att jag inte riktigt vetat hur jag skall uttrycka dem.

Jag är kär i en person som ena dagen kan vara jätte gullig och söt, för att nästa vara lite halv knäpp och prata på om saker som egentligen i det stora hela blir osammanhängande.

Och han har bett mig att inte påpeka när han är konstig eller tyst eller när han har sina olika humör.

Vilket jag tycker är lite svårt. Jag kan ju inte bara sitta och låtsas att det är jätte bra och att jag inte märker skillnaden från dag till dag.

Men jag ska göra mitt bästa på den fronten.

Men är det bara jag som ska acceptera och ha tålamod?

Jag vill egentligen inte klaga på den situation som är nu, då vi verkar ha hittat en balans på ett sätt när det kommer till kommunikationen.

Men jag är väl aldrig nöjd.

Och det är ju faktiskt jag som gjort det valet. Jag visste att det skulle bli något att jobba med.

Och att det inte skulle bli någon dans på rosor.

Så jag biter ihop och hoppas. Jag måste ju säga att det skett en stor förändring bara sedan en månad tillbaka så jag hoppas och önskar att det går åt rätt håll.





Av Linn - 30 oktober 2009 13:46

  

Lite bättre i magen idag. Very nice. Äter riskakor och dricker multivitamin juice det är grejer det.

Hade svårt att somna igår hade sååå ont i magen. Vaknade några gånger under natten.

Men det verkar vara bättre nu.

Gud vad jag längtar till imorgon när jag ska få spöka ut mig och ha min halloween klänning.

Det verkar bli ett trevligt gäng hemma hos mig också.

Gud va jag längtar!

Av Linn - 29 oktober 2009 18:19

Japp det är jag! Skit illa.. hahaha (skit) hihi..

Gud va dålig humor.

Gick hem från jobbet för att det var lite obekvämt att behöva springa en massa på toa hela tiden.


Förhoppningsvis är det bättre imorgon.

Av Linn - 29 oktober 2009 14:19


Jag var barnvakt medans Emmy var på intervju idag. Hoppas hon får jobbet! *hoppas*

Ellen var duktig och målade en fin teckning som jag ska sätta upp på min plats.


Idag fick jag vara räddare i nöden igen. Carin som jag åkte och hämtade i somras i sundsvall ringde då hon var ute och liftade från näsåker till sollefteå. Sen när jag stod i duschen ringde hon och bad mig hämta henne.

Stackaren det är svinkallt ute. Så jag slängde mig ur duschen och for iväg.

Jag är bra snäll ibland.

Så nu har jag gjort dagens god gärning, nu kan jag leva rövare resten av dagen! :P

Av Linn - 29 oktober 2009 00:01

peoplesbeer for the win!  adda: 


peoplesbeer@hotmail.com




peoplesbeer@hotmail.com

Av Linn - 28 oktober 2009 13:45


Jag är super trött idag. Somnade strax innan 4 inatt, varför jag inte kunde sova vet jag inte. Bara blir så ibland.

Och blir väckt 10 av lillasyster i vanlig ordning.

Lyckades somna om till 11 och gick och träffa Melissa för en kaffe på stan.

Ska jobba till 22 och kommer sitta i telefon från 15.30 Oh my god! Hur skall detta gå.

Det kommer gå bra Linn, det är så man får tänka.

Pratade med Melissa om det idag att man måste tänka mer positivt. Jag är ganska dålig på det. Pessimisten Linn kan inte se det positiva i nåt ibland verkar det som.

Men jag ska försöka, jag lovar!


Av Linn - 27 oktober 2009 16:19

Vaknade 10, duschade och sminkade mig och träffade Maria 11.

Vi fikade och handlade grejer inför lördag. Vi kommer vara så snygga.

Sedan vid 12 träffade jag Ida, Carin, Fia, Melissa, Elin och Kamilla och fikade med detta härliga gäng.

Kamilla och jag gick hem till mig och snackade lite. Gud va jag saknar henne annars, hon är så härlig och go.

Hon gör så sjuka saker jämföt med mitt lilla inrutade liv att jag förundras varje gång jag träffar henne.

Och på lördag ska det festas!!!

Jag ska klä ut mig. Det är så jävla kul. Jag gillar verkligen det.

Och speciellt om jag inte är ensam om det.

Och nu ska det jobbas till 24 igen.


Jag saknar kim så sjukt mycket just nu. Nu när man precis varit där och fått kärlek vill man bara ha mer.

Värsta ego lixom men så är det väl?

  


Av Linn - 27 oktober 2009 15:37

Ja det gjorde jag för att få svar på min fråga angående Anorak, björnes nalle. Detta är svaret jag fick:


Hej, jag arbetade med Björne och du har helt rätt
 Den lilla nallen hette  Anorak - jag tror - men jag kan ha fel,  att det var Lars Göran Perssons nalle.
(Lars Göran är skådespelare på Stockholms Stadsteater.)
 Anorak var alltså inte Björnes egen nalle.
 Lars Göran var en av gästerna i slutet på 80 talet. , Robert Gustafsson, Eva Funck, Johan Ulvesson  några av de andra.
 

Vänliga Hälsningar,

monica

  
  
  
  





Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards