En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under januari 2009

Av Linn - 29 januari 2009 21:56

Det finns inget enkelt sätt att förklara hur jag mår. Jo kanske, som om all energi och all ork har sipprat ut och det bara ett tomt skal kvar som är så ömtåligt att man inte kan ta i det utan att det brister.Jag är jätte trött samtidigt som jag inte får nån ro i mitt huvud. Kortslutning... 

Imorgon skall jag prata med en kurator och förhoppningsvis få lite klarhet i mina tankar. Skulle till vårdcentralen idag och ringde som en dåre för att få en tid, men samma jävla telefonsvarare som sa att jag skulle återkomma imorgon. Men tog de krafter jag hade och gick ner. Och så var det stängt. 

Får ringa innan kuratorn imorgon. Min mamma och syster ringer hela tiden och kollar hur det är med mig. Det är jätte skönt samtidigt som jag börjar gråta så fort jag pratar med någon. Jag gråter även fast jag inte pratat med någon. Jag förstår inte vad som händer och jag blir rädd för mig själv.

Linda körde mig så jag fick köpa mat och igår kom Claes förbi och lagade mat och diskade åt mig, och jag grät vid bordet under tiden. Tack mina vänner för att ni finns. Nu sitter jag och gråter igen. Det känns helt sjukt. 

Som om det aldrig tar slut.  Jag saknar min familj.  Jag vill bara ligga i fosterställning med huvudet i någons knä och slippa tänka tack.


Av Linn - 28 januari 2009 14:17

Jag fattar inte vad sm hänt med mig. Jag satt 3 timmar igår och bara grät och fick inget stopp. Pratade med mina vänner och min mor men inget hjälpte. Jag har ingen ork och jag klarar inte ens att laga mat, jag bara ligger och glor på tv eller rakt ut i luften. Idag är det lite lättare att röra sig än igår. Men det skrämmer mig att jag inte vet vad det beror på.

Jag har ju egentligen ingenting att må dåligt över. 

Jag har ett jobb med bra arbetskamrater, jag har precis tagit körkortet, min syster klarade körkortet idag! Men jag har ingen att dela det med, och jag har stressat som en dåre ett tag. Det har antagligen tagit ut sin rätt. 

Så jag tänker ligga här och bara vara tills jag orkar ta mig upp och laga mat.

Vad fan?

Av Linn - 27 januari 2009 12:17

Idag är jag helt förstörd. Jag är så trött och sliten. Det är all stress jag haft de senaste veckorna som tar ut sin rätt. Jag hade frossa inatt och kunde inte sova. Jag orkar inte med det här. Behövde vila så idag kommer det inte gå många knop i min lilla båt.

Skulle ha tränat två pass men jag har nu avbokat det så jag får slappa hela dagen. Jag behöver samla lite energi. För allt jag gör känns jobbigt, det tog mig en timme att släpa mig till duschen. Vad händer?

Av Linn - 26 januari 2009 15:22

Låten: Hanna



Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut
Och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut

Du säger att du minns och att det känns som igår
Men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt
Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen

Jag gav upp för länge sen
Jag gav upp för länge sen

Du är kvar med samma folk, kvar med samma man
Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen

Det finns ingen att behaga, inget att förklara
Inget att försvara, jag gav upp för länge sen

Jag gav upp för länge sen

Av Linn - 26 januari 2009 12:47

Det är jag det om jag hade varit en av de sju dvärgarna. Haha försov mig idag igen. Det börjar bli ganska jobbigt. Jag skäms och mår lite smått dåligt över det. Jag måste ge mig med det nu. Jag har inte råd och definitivt inte styrkan uppe att hålla huvudet högt efter det. Men idag är jag såååå trött. Helst sjukt trött. Det första jag gör när jag kommer på jobbet är att skära mig i fingret när jag ska skära upp ett bröd. Men grattis Linn! Du lyckades igen. Hur fan ska man lyckas med allt, och är allmänt seg i övrigt.

Ska ut och gå med Linda, Björn och Jonas senare. Vi får se om energin håller så länge. Får nog bli sängen relativt tidigt ikväll.


Lördagen var svin kul, lagom full mest hela kvällen och mycket trevligt folk ute. I like.

Av Linn - 25 januari 2009 22:36

Jag fick en fin tårta av emelie och linda igår när jag hade fest för at fira mitt körkort. Dom är så söta som tänkte på mig. Jag fick även tequila på krogen och drinkar så jag är nöjd! Hade jävligt kul vilket man får sota för idag. Orkar inte skriva mer ska sova..

Av Linn - 23 januari 2009 01:10

Japp idag den 22/1-09 tog jag körkortet! Det var inte det lättaste, kuggade första uppkörningen på grund utav att jag glömde blinka när jag skulle köra om en traktor på landsväg. Skit också. Det var tydligen det enda felet på hela körningen. Jag blev förkrossad och grät när jag stod ensam efter att han hoppat in i nästa persons bil. Sedan kom min körlärare och vi åkte tillbaka och skulle boka en ny tid. Och jag hade förväntat mig att få vänta minst en månad. Och så kollar dom tider och säger, är det sant? Och jag ifrågasätter men tänker tyst för mig själv att nu måste jag vänta i flera månader. Men icke. Det fanns en tid samma dag. Och jag ville mer än gärna ha den, de ringde till och med och kollade med vägverket att det var ok.
Så en och en halv timme senare körde jag upp med samma person. Vilket gick galant. Så efter dagens berg och dal bana är jag ett körkort och många gratulationer rikare!
Vilken fantastisk dag. Mina älskade föräldrar och syster + dotter skickade även en blombukett till mig. Dom är fantastiska och jag saknar dem så otroligt mycket. Speciellt vid såna här tillfällen är det ganska jobbigt att dom bor så långt bort. ( Värmland )


Men nu efter att ha klivit upp 06.00 och haft en utav de känslomässigt jobbigaste dagarna i mitt liv skall jag gå och lägga mig och drömma om min nyvunna frihet och förhoppningsvis sova gott..

Av Linn - 22 januari 2009 17:29

Idag gjorde jag ett stort kliv ut i världen! Jag fick körkortet..

Men det var inte för inget, det krävdes två uppkörningar på samma dag.

Ja det är sant. Kuggade den första genom att ej blinka då jag skulle köra om en traktor på landsväg. Efter en stor besvikelse och lite gråt ensam innan körläraren kom tillbaka så trodde jag hoppet var ute.

Men när vi kom tillbaka till körskolan för att boka ett nytt prov fanns det en tid samma dag.

Så jag kom tillbaka och klarade det. Förklarar mer ingående sedan. Sitter på jobbet och har inte tid nu.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards