En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Linn - 2 januari 2009 22:02

Vart jag än vänder mig eller vem jag än pratar med så känns det som att de just nu genomgår någon slags personlig kris. Är det inte alltid så tänker man men det verkar vara på en helt annan nivå just nu.

Vänner sviker varandra, par bryter upp och den röda tråden är oviljan att säga som det är. Att personen/personerna i fråga inte kan kommunicera. 

Jag har ingen speciell händelse i tankarna utan bara ett hopplock från det halvår som passerat. 

Jag har efter allt bråkande och ljugande och onödigt tjafs bestämt mig för att inte berätta för mycket om mitt liv för någon. Vad som händer eller mina känslor. Endast sådant som inte kan komma och bita en i röven för att det misstolkats eller missförståtts. Jag kommer endast låta en handfull människor nära mig och hålla resten på en armslängds avstånd. 

Vad det gäller killar, så är jag rätt trött på hela konceptet. Spelar ingen roll om man ber om en enda sak som ärlighet så pissar dem på en. När man själv för en gångs skull faktiskt är helt ärlig och inte förskönar något. Ni som känner mig väl vet vad jag syftar på och jag skall inte älta det mer. Ville bara få det ur mig. Har kanske klandrat en person lite väl mycket och lagt lite väl mycket i den situation som uppstod. Men blev lite besviken och förhoppningsvis lärde sig personen i fråga en liten läxa.

Så jag stänger även detta fönster. 

Min längtan efter att flytta blir stark av att spendera en tid med familjen.

Ellen ger så mycket och hennes små händer har ett stort fast grepp om mitt hjärta.  Min systerdotter alltså. Jag längtar efter den känslan att ha ett eget barn. Men samtidigt älskar jag att vara själv, ha mina egna tider.

Jaja ska sova nu.

Av Linn - 2 januari 2009 14:32

Sitter och hostar och nyser och der är ganska spänd stämning hemma. Alla är trötta och lite hängiga. Jag har nyss varit ute med Ellen. Vi var ute kanske 20 minuter en halvtimme, men alla andra var på fel humör så jag tog med henne.

Vet inte vad jag ska göra idag riktigt. Sista kvällen hemma. Känns lite sorgligt att åka hem och lämna släkten. Men samtidigt skönt att komma hem till mina egna saker. Min säng främst.

Här kommer lite bilder från mitt nyår. 

Enjoy!

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards