En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under september 2009

Av Linn - 30 september 2009 14:41

 

Såhär har jag legat i snart två veckor. Skit kul. Här lyckas jag nästan se pigg ut vilket är ett stort plus!


 

Detta är vad jag lyckades klämma i mig till middag igår.

Fullkornspasta med en hemgjord pasta sås.

Ser mest ut som kräks men smakar desto bättre.


2 tomater som man hackar upp i småbitar och slänger i stekpannan. Stek i olivolja.

Låt det ligga och puttra så det blir lite som en sås.

1 rödlök hackad

1 paprika valfri färg

1 zucchini ( kan man skita i om man vill )

Låt det stekas/puttra ihop till en sås gegga och krydda med det du vill ha.

Jag har örtsalt, cayennepeppar och vanlig peppar.

Enkelt, billigt och gott. Sen kan man ju välja att ha i kyckling eller andra grönsaker om man vill.

Märker ni hur tråkigt jag har eller? Varför skulle jag annars skriva recept?

Av Linn - 30 september 2009 12:14

Att man ska orka med allt som slängs på en? Idag var iallafall erika snäll och skjutsade upp mig på volvo så jag fick lämna in bilen. Nu sitter jag spänt och väntar på kostnadsförslaget.

Förhoppningsvis kommer det inte skena iväg allt för mycket så jag faktiskt har råd och leva resten av månaden också.


I övrigt skulle jag vilja skära av min egen hals och bihålor och allt sjukt och ge det till råttorna. Men det kan man ju inte göra. För vem skulle överleva nåt sånt, och om man faktiskt överlevde vem skulle älska mig sen.

Jag ser lite piggare ut och har till och med orkat klä mig i annat än mjukiskläder, frågan är om det är för att motivera mig själv mest. Eller om jag faktiskt börjar se ett ljus i denna slemtunnel.

Det är roligt att vakna och snyta ut blod och hosta upp diverse otrevliga saker, för att sedan tillbringa ännu en dag med att stirra in i tv:n och känna humöret sänkas ännu ett snäpp.


I övrigt har jag lite för mycket att tänka på just nu, men jag orkar inte ta upp det här.

Nu ska jag släpa mig ner på stan och köpa motivations fika, så jag kanske kan lura mig själv till att bli frisk. Om man låtsas om att det inte finns kanske det ger sig ;)

Eller jag hoppas det iallafall.

Av Linn - 29 september 2009 17:30

"Beautiful Disaster"

He drowns in his dreams
An exquisite extreme I know
He’s as damned as he seems
And more heaven than a heart could hold
And if I try to save him
My whole world could cave in
It just ain't right
It just ain't right

Oh and I don't know
I don't know what he's after
But he's so beautiful
Such a beautiful disaster
And if I could hold on
Through the tears and the laughter
Would it be beautiful?
Or just a beautiful disaster

He's magic and myth
As strong as what I believe
A tragedy with
More damage than a soul should see
And do I try to change him?
So hard not to blame him
Hold on tight
Hold on tight

Oh 'cause I don't know
I don't know what he's after
But he’s so beautiful
Such a beautiful disaster
And if I could hold on
Through the tears and the laughter
Would it be beautiful?
Or just a beautiful disaster

I'm longing for love and the logical
But he's only happy hysterical
I'm waiting for some kind of miracle
Waited so long
So long

He’s soft to the touch
But frayed at the end he breaks
He’s never enough
And still he's more than I can take

Oh 'cause I don't know
I don't know what he's after
But he's so beautiful
Such a beautiful disaster
And if I could hold on
Through the tears and the laughter
Would it be beautiful?
Or just a beautiful disaster

He’s beautiful
Such a beautiful disaster



Av Linn - 29 september 2009 14:49

Jag har fått finnar nåt så in i helvete. Ser ut som en prickig korv, och det är precis vad jag behöver just nu.

Det dög tydligen inte med att hosta så man tror att revbenen ska gå av, behöva snyta ut halva hjärnan hela tiden och inte ens orka gå till affären utan att börja flåsa som en 40-taggare som kedjeröker.

Nej dessa små monster komplementerar mina feberblanka trötta ögon.


Sedan att man utöver det ska behöva tänka på den lilla satans bilen som måste bogseras och bara står där och retas.

Jag får psykbryt snart, den här lägenheten och dom här väggarna hånar mig hela tiden.

Dom känns bara mindre och mindre.

FY FAN!

Av Linn - 29 september 2009 11:43

Av Linn - 29 september 2009 11:03

Finns det ingen som kan vara snäll och bogsera min bil?

Den måste verkligen till verkstaden.

Av Linn - 28 september 2009 14:19

Helt sjukt, i fredags åkte jag ut till mamma och pappa lite för att bli bjuden på mat. När jag åkte tillbaka åkte jag och tankade. Lika bra att passa på medans man har pengar lixom.

När jag skulle starta bilen gick det inte.

Det lät inte ens nåt. Bara ett litet klick när man vred om tändningen.

Totalt sten jävla död.

Jag är inte den som har en mekaniker vän i bakfickan så jag behöver nu någon som kan bogsera min #@%£$# bil

till verkstaden. HJÄLP MIG!

Det är så typiskt att man ska råka ut för sånt här när man är sjuk också.

När man inte har orken att fixa allt.

Piss bil!

Av Linn - 27 september 2009 13:46

Lyckas man hitta nåt man bara älskar.  

Mariette som är med på Idol har ju släppt en skiva. Maryjet - In this skin

Och man bara jublar för hon är helt underbar.

För er med spotify kan ni hitta den här.

Och jag bara njuter i min sjuka lilla lägenhet.

Idag har jag ingen feber men halsen svider och jag hostar som aldrig förr och det känns som att det inte finns en ände på den här förbannade sjukdomen.

Jaja jag får njuta av min ben&jerry glass och mitt citron vatten och musiken som förgyller denna allt för tråkiga söndag.


Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards