En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under januari 2009

Av Linn - 14 januari 2009 15:53

Idag har jag spenderat hela dagen på körskolan, långtråkigt och jobbigt. Belv ursinnig när det aldrig ville ge sig med första delen på repetitionsdelen. Men till slut gick det så jag gick, lika bra å sluta när man ligger på topp eller!?!

Blir en halvdag där på fredag innan jobbet.  Förhoppningsvis klarar jag bägge delarna så jag kan göra slutprovet också. Innan tisdag. Körde nån lektion idag också, parkering och tydligen är jag en baddarepå att backa. Nice.. Kan ju alltid vara bra till nåt. Svin nervös är jag, men det brukar jag ju alltid vara när detär nåt stort och sen går det över bara man påbörjat det.

Träning idag igen, bra bra linn. 

Och grattis Odin till din son! Helt fantastiskt. 

Pratade med pappa imorse som berättade att han hade suttit och lekt med Ellen (systerdotter) när hon plötsligt hade sagt helt klart:

- Vart är telefonen, jag måste ringa Rogga (hennes favvo gosedjur). Jag har glömt att köpa köttbullar! Hahahahaha jag höll på å dö när pappa berättade det. Och för er som läst om min vistelse i värmland vet att hon en gång även sagt. Jag älskar min fisk. Åt en stor äcklig fisk, japp hon gjorde det igen men denna gång åt julsakerna som mamma hade packat ner i en låda.

Hon gick fram till lådan och sa:

-Jag älskar mina julsaker. Och kramade lådan. Jag saknar henne så mycket när jag får höra sånt. Jag kan bara tänka mig den lilla söta rösten yttra dessa ord. 

Jaja nu ska jag klä på mig efter duschen och äta nåt innan träning. 

Ciao*

Av Linn - 13 januari 2009 12:52

Idag försov jag mig.. Igen.. Och jag ska träna ikväll. Linda ska pina mig och piska mig som vanligt. ( Alltså inte piska på riktigt.) Jag drömde om ett av mina ex inatt, det var mer än lite skumt. Jag pratade med ken igår i en timme, men det var inte honom jag drömde om. Och Världens konstigaste dröm också. Att han hade långt hår och skinn jacka och ringde mig och skulle prata men det var hemligt. Och att jag helt plötsligt åt lusse bullar, jag som inte ens gillar det. Jag borde kolla upp min lilla knopp tror jag.

Av Linn - 11 januari 2009 16:16

Japp igår var det fest och då blir man bakis dagen efter. Dessutom har jag träningsvärk sedan mitt första gym pass igår. Så idag är inte min favorit dag.

Det var riktigt roligt igår på krogen. Lagom mycket folk och inte nåt bråk eller så. Orkar inte ens skriva. Ska ivääg och äta med linda nu sedan träna igen och sedan jobba extra från 8-12. Jobbigt som fan men jag blir ledig 4 timmar imorgon om jag gör det och det behövs inför tisdagens skrivning av teori provet. Nu är det nära.

Av Linn - 9 januari 2009 14:46

Min blomma som från början var ett skott från min gammelmormors blomma har fått liv.

Jag ärvde den av min kära syster som  missskötte den ganska mycket. Att den lever idag är en gåta. Det som är grejen är att min gammelmormor dog på julafton för ca 5-6 år sedan kommer inte riktigt ihåg. Och nu vid jul ( strax efter ) börjar den blomma. Jag tror väl inte på spöken eller något sånt men det är lite fantastiskt. Och vilken blomma då. Rosa som är min favvo färg. Detär så himla vackert.

Idag blir det film med linda och björn. Ska bli så kul att umgås med dem igen.

Saknar dig mormor malin.

Av Linn - 9 januari 2009 13:55

Kamilla var ju hos mig ett tag, jag hittade ett kort vi tog som var så himla kul.

Hon är så liten att hon kan stå raklång i mitt städskåp!!! Hahahaha 

Av Linn - 9 januari 2009 00:50

Varför blir det alltid såhär? Jag ska upp klockan 6 och kan inte sova. Bara för att jag vet att jag ska upp och inte kan försova mig eller vad handlar det om?

Jag la mig i sängen halv elva och nu har jag legat och snurrat, vridit och vänt mig. Och tillslut får man nog och försöker en annan strategi. Som egentligen inte fungerar men som ändå måste provas. Så här hamnar man och ska försöka tömma tankarna. 

Min jakt på mister right pågår och under tiden hittar jag andra som fungerar som substitut. Men det är jakten som gör att han inte dyker upp. Och min otroliga rädsla för att göra bort mig och såra som jag en gång gjort samt min rädsla att bli sårad, så min mur blir bara tjockare och tjockare. Och högre och mer svår genomtränglig.

Han finns inte här, inte i sollefteå iallafall. Det är något som är säkert. 

Fan jag måste släppa det där, börja leva för mig själv och ingen annan. 

Men den här jävla sömnlösheten.. Fan jag vill inte. Kan ingen bara banka vett i huvet på mig??


Av Linn - 8 januari 2009 13:40

Jag har så mycket att göra hela tiden så jag hinner inte med mig själv. Idag skulle jag ha varit på körskolan och pluggat lite. Men nej då jag jobbade så sent igår var jag ju tvungen att sova tills jag stressade till jobbet. :(

Hur ska detta gå, vart ska jag hitta tiden att bli klar?

Idag får jag sitta och rå plugga innan sovdags. Ska ju upp tidigt imorgon så det får bli tidigt i säng.

Mitt liv är svin tråkigt just nu känner jag. Och jag sluter mig bara inåt mer och mer. Jag orkar inte prata med folk inte  ens min egen familj.

Sucks ass.

Av Linn - 7 januari 2009 22:13

Ja nu är det bara 2 timmar kvar. Typ.. Och Yoshi öser på med musiken så tiden går lite snabbare iallafall. Ganska bra musik iallafall.

Och jag orkar inte, får bara ärenden som tar för evigt. Och det är segt..

Om någon bara kunde svepa förbi mig och säga, ja men Linn inte ska du behöva sitta här. Jag tar hand om dig du kan få bo hos mig och äta min mat tills du hittar vad du vill göra med livet, men icke. Nej jag sitter fast. Spikad fast på min plätt på jorden. Ja visst jag ska vara glad som har ett jobb och som har nånstans å bo och jadda jadda men det betyder ju inte att man inte längtar efter mer.. Eller bara nån annan eller nåt annat?

Men man ska leva som om varje dag var den sista, hur ska det gå till när vardagen är såååå tråkig?

Jaja tillbaka till jobbet nu lilla arbetsmyra.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards