En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Linn - 26 augusti 2009 16:23

Män, jag säger då det.
Vad ska man med dom till egentligen?

Jag har levt singel nu i snart 3 år. Det är jätteskönt och jätte ensamt på en och samma gång.
Och dom har en tendens att komma tillbaka och spöka i mitt lilla huvud.

Xxxxxx en kille som har spökat i mitt huvud i ca 10 år snart envisas att höra av sig varje höst.
Och fylla mitt huvud med förhoppningar och min kropp med känslor som jag inte kan stå emot.
Han är passionen personifierad.
Vi kan inte vistas på samma ställe utan att hålla händerna från varandra. Och det är inte bra.
För det slutar alltid i katastrof och jag får ett gråtande hjärta kvar.
Han är ett stort svin egentligen och jag kan inte låta bli att falla för honom vareviga gång, för att sedan bli ignorerad och ångra mina handlingar.

Men har vi inte alla en sån person? Någon som man bara inte kan hålla uppe fasaden för?
En person som har en sån djurisk dragningskraft till att man inte kan vänta tills man fått slita kläderna av varandra, och innan man får göra det smyga likt en tiger och bara invänta rätt ögonblick?
Som tur är bor han inte här i närheten och vi ses inte ofta för den delen heller. Men det är nåt visst med den karln.

Av Linn - 26 augusti 2009 14:58

Gud va tråkigt det är på jobbet nu. Lite å göra och helt tyst och tråkigt.

Men det är snart bara 2 timmar kvar av denna arbetsdag.

Ska med Fredrik på stan och kolla lite. Han skulle tydligen köpa en ny jacka och jag behöver mascara.

Gud va jag hellre hade varit kille ibland. Inte alltid, men tänk att slippa köpa en massa dyrt smink och sånt krimskrams.

Vad mycket mer pengar man hade haft om man sket i att köpa nya kläder hela tiden och sånt.

Ibland är det lite sjukligt att man bara impulshandlar för det var ju så billigt.. Och man bara måste ha det.

Vilken nörd man är egentligen.



Av Linn - 26 augusti 2009 10:34

Jag brukar alltid ställa klockan en timme innan jag ska upp och sedan 4 larm till bara för att ta mig upp på morgonen.


Imorse efter första larmet drömde jag att jag försov mig. Och inte lite heller, när jag kollade på klockan var den hlav två på eftermiddagen och jag vet att jag undrade om det var på dagen eller natten. jag drömde även att min chef och hans sambo kom och hämtade mig för att jag var så sen.

Det var ingen rolig dröm. Lite av en mardröm light versionen.


Som tur var tog jag mig upp i tid! Pinsamt annars..



Av Linn - 26 augusti 2009 08:33

Igår fyllde Björn år. Så jag bakade muffins med blåbär och vitchoklad. Mycket uppskattat tydligen.

Det var riktigt trevligt med en kvällsfika med kaffe och muffins.

Igår kände jag mig som en riktig hemma kärring.

Jag diskade och städade och tvättade och bytte sängkläder och lagade mat och bakade och storhandlade.

Jag kommer nog bli en bra fru nån gång i livet. Haha om jag hittar nån man vill säga.

Jag är till och med så fjantig att jag inte vill tatutera mig ovanför brösten eller på armarna förens jag har gift mig eftersom jag inte vill ha synliga tatueringar när jag gifter mig.

Här har du nån som tänkt efter..


Idag ska jag nog ut till mamma och pappa en sväng. Och kanske tvätta det sista. Vill ha det städat i helgen.

Och på måndag eller tisdag ( kommer inte ihåg ) kommer min kära syster och Ellen! Gud vad jag saknar dom.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards