En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Linn - 29 december 2008 23:29

Resan påbörjades 07.20 från sollefteå busstation. Svin trött eftersom jag alltid lyckas somna försent när jag vet att jag ska upp tidigt. För att jag är så rädd att försova mig så jag ligger och oroar mig, jävligt idiotiskt om jag får säga det själv. Fejjan var tapper och jamade lite i början av buss resan men lugnade snabbt ner sig.

Elin klev på i Kramfors så jag fick lite sällskap till sundsvall, det var ju trevligt iallafall. Sundsvall-Gävle gick också utmärkt. 5 hundar i närheten men fejjan brydde sig inte. Sträckan Gävle-Örebro fick jag äntligen vila lite. Men bara lite, obekväma säten att försöka sova i. Och pratade lite med folk i telefon.

Bussen Örebro-Karlstad var smockad och fick spendera ca 1½ timme bredvid en 8-årig Edvin som jag spelade kort spel med och pratade om tv-spel.

Väl framme i Karlstad möts jag av min mormor som överraskade mig lite grann genom att bara komma för att säga hej innan jag skulle byta buss. Hon är en ängel. 

Och när jag ska kliva på bussen i Karlstad ser jag till min stora glädje att Sandra Gustavsson ska åka hon med hela vägen. Skit kul å träffa folk man känner som man inte träffat på länge. Och hon är ett energi knippe. :D

När resan äntligen var slut efter 13 timmar, och man möts av en helt exalterad 2½ åring som studsar av glädje är det helt plötsligt värt allt slitande med bagage och katt.

Pappa och Mamma hade lagat underbart god mat och nu sitter jag här i köket och bara njuter. Och landar från den långa resan.

Imorgon skall jag nog träffa lite vänner. Och umgås med min kära familj.

God natt

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards