En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Linn - 18 december 2008 21:47

Nu ikväll har jag varit med linda till jonas och tittat på film och ätit goda bullar. Jag åt fler stycken för att det är så förbannat gott och för att fylla igen mun på nåt sätt.

Svårt att inte prata när man är bland goda vänner som skrattar och pratar. Man känner sig lite smått handikappad och som att dom låter bli att prata bara för att vara hövliga. Det är otroligt gulligt och jag uppskattar det men man känner sig lite ur balans bara. Jag fick en kommentar på mitt förra inlägg. Det tackar jag för och mycket riktigt finns det såna "resmål" men det är en sak när man väljer det själv och går in för det. Och en sak när man lite smått tvingas till det. Men jag ska se det som en tankeställare. Kan vara nyttigt för tanken och sinnena.

Imorgon bär det av till Halkbanan, hur ske det gå om jag inte får prata. Jag får väl prata ytterst lite och försöka lösa det på något sätt. Det har ju trots allt gått några dagar så några ord skall inte skada.  Är lite nervös. Köra med andra elever i bilen samt att sladda å så, men såg filmen speed racer och blev så sugen på att bli racing förare så det ska nog gå bra.

Jag ska jobba i helgen. Kommer kännas mysko men samtidigt skönt att träffa folk igen, även om man inte kan skämta som vanligt kan man lyssna på andra och slipper den lilla rösten i huvet :P

Ser faktiskt inte så mycket fram emot julafton. Känns ganska omotiverat att sitta och jobba till 00.30 en sådan kväll. Förhoppningsvis jobbar jag med nån trevlig. Den som lever får se. 

Nu ska jag hoppa i säng och försöka sova inför morgondagen.

God natt*


Av Linn - 18 december 2008 14:48

Jag börjar fundera på så konstiga saker när man inte kan göra annat än lyssna.

Tankarna liksom flyger iväg och man hamnar långt från startpunkten och märker att tiden har slungats iväg och man har suttit i sin egen lilla värld i ca 20 minuter.

Försöker plugga till körkortet men tankarna lixom flyger iväg på annat håll och jag kan inte riktigt hitta koncentrationen.

Idag vågade jag mig ut för att hämta mitt pass som jag behöver för att legitimera mig vid halkbanan och  när jag ska skriva/köra upp. Mitt gamla leg hade gått ut. Inte bra när man börjar bli så gammal.

Men nu har jag ju ett pass om jag nån gång skulle få för mig att resa nånstans.


Skulle egentligen bara vilja släppa allt och fly landet. Men vad gör man. Man tragglar sig fram i snö och slask och  väntar tåligt och duktigt på sommaren.

Vilken man ändå inte får uppleva för man ska jobba.

Nej jag ska resa och hitta mig en stark och rik man som kan ta hand om mig. :P

Vilken dröm.. Jaja ska väl försöka begrava mig i böckerna igen.

Ciao.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards