En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 15 december 2008

Av Linn - 15 december 2008 23:42

Nu har jag opererats. Jag kan prata men får inte på 14 dagar. För att stämbandet skall läka ihop ordentligt. Jag får inte hosta, inte harkla mig inte viska och ska jag prata skall det vara lugnt och försiktigt. Om jag nu prompt måste.

Sov hos Sanna och Peder i sundsvall natten till idag. Skulle vara på sjukhuset 8 på morgonen. Fick skjuts med sanna på vägen till hennes jobb så var där redan 07.15.  Hade inte sovit särskilt bra, var ganska nervös och sanna och peder har ganska skumma ljud för sig när dom sover :P Gnisslar tänder och gnyr och sånt. Haha lite roande.Det var i vilket fall som helst väldigt vänligt av dom att låta mig sova där. Och trevligtatt se hur och vart dom bor.


Åkte med Carin ner till sundsvall så jag fick lite tid med henne också. Aldrig fel att träffa gamla vänner.

Man är jävligt ful i sina operations kläder.  Som ni ser.  Jag hade en jätte trevlig sköterska. Helen, hon gjorde min vsitelse mycket trevligare. 


Det är ganska läskigt när man ligger på uppvak med en massa männsikor som skriker av smärta bredvid. Man vågar som inte yttra ett ljud för man är rädd att man gör någon annat nåt. 

Fick sova lite mer när jag vaknat till först. Nere på kirurgiska dagmottagningen. Min läkare kom och berättade vad dom hade gjort och att det hade gått bra. Och att jag inte får prata på 14 dagar.  Det var först meningen att jag skulle ta bussen hem då emma fick förhinder. Men det tillät inte Helen min sköterska. Så jag fick åka taxi till sollefteå. 

Med enbart penisonärer.. Och halvdöva också. Som satt och små skrek till varandra i baksätet, fick iallafall sitta fram. Tyst som i graven. Fortfarande yr och snurrig efter narkosen.

Vad är det dom ger en i narkose egentligen, man smakar ju kemikalie snusk i munnen hur länge som helst.

Nu sitter jag hemma med lite svår nikotin abstinens och  inga cigg eller nikotin i närheten. Behöver ju sluta.. 

Och varför inte välja detta tillfälle. Känner mig bara så himla konstig just nu. Kan bero på tröttheten och alla mediciner och kemikalier i kroppen samt ingen nikotin.

Stackars den som behöver umgås med mig..

Kändes mest skumt att inte kunna gulla med fejjan som jag brukar. 

Kan ju inte ropa på henne eller nåt :(

Nej nu ska jag ta hostmeducin och sova.. Nighty*

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards