En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under maj 2010

Av Linn - 17 maj 2010 12:51

Japp det känns i hela kroppen att det är måndag.


Just nu är jag ganska orolig för hur det ska gå med mina planer med att jobba i norge och hur jag skall lösa allt. Vissa saker har gått i lås och jag kan slappna av mer på dom fronterna.

Men det är svårt att göra det, jag är ju sån som vill att allt ska vara klart NU!

Tålamod är nog kanske inte min starkaste sida.


Av Linn - 16 maj 2010 17:04

Igår var jag en sväng på marknaden med Emmy.

Körde pappa hem till huset och fick gosa med min älskade katt.

      Hon var glad och nöjd i solen. Gud vad jag saknar att ha henne hos mig. :(

Sedan åkte jag hem och gjorde iordning mig för kvällens utgång.

Lillasyster och Carin kom förbi och vi gjorde det sista piffet innan avgången till Emma Å.

Satt där och åt tacos. Och alla drack utom jag. Jag var inte alls på så himla gå ut humör kände jag och det märktes under hela kvällen.

            Men fina var vi haha med våra poser.

Och det var så vacker himmel när vi gick in till krogen.

Men jag var bara ute nån timme, gick hem halv tolv. Satt och pratade med Carin hemma och åt marknadsgodis. Sen somnade jag.

Idag har jag spenderat med Emma, Mathilda och Malin vi åt thai-mat och gick på marknaden.

Japp det var min helg.

Av Linn - 15 maj 2010 08:35

Idag ska man gå på marknad och titta. Hälsa på mamma som säljer godis och spatsera och kolla på samma skit som kommer varje år.

Men det är ju en del av svensson livet.

Jag måste säga att det är en väldig skillnad på marknaden här och den som var i värmland. Där var det världen liv bara för att det äntligen var marknad. Men folk är nog betydligt lugnare överlag här uppe.


Ikväll ska jag t och skaka rumpa igen med Emma, Carin, Emma, Malin och Matilda sen tror jag det är fler också men kan inte riktigt komma ihåg det.

Ska bli sjukt kul är lite halvt avslutningsfest för anthill också. Hoppas många kommer.

Nu ska jag försöka få nån ordning här.

Av Linn - 14 maj 2010 17:12

Så vore den här dagen det drygaste jävla skämtet som funnits.

Den här dagen har gått så oerhört sakta och varit så oerhört otrevlig. Ungefär som en liten fjortis.

Alla kunder vill bara gnälla och luften inne är kvav.

Min mage krånglar extra mycket. Och jag vill bara hem och umgås med Carin. Vilket är tio gånger roligare än det jag får utstå nu.

Jag ska väl inte vara så negativ men allt går så sakta idag. Och jag borde tycka att jag ska uppskatta dom här sista dagarna men stämingen är inte som vanligt och det märks.

Trist men sant.

Men 45 minuter till hemgång.

Av Linn - 14 maj 2010 11:43

Ja nu sitter jag här med min magvärk.

Och bara för att man inte är på topp får man dom suraste kunderna.

Fantastiskt

Men jag är här iallafall och jag ska orka med den här dagen.

Ikväll blir det värmlandsfilmen med Carin.

En film som Carin och Ida spelade in när jag bodde med Ken i Torsby.

Jag har inte sett den än och det är snart 4 år sen vi spelade in den.

Ska bli roligt att se gamla vänner och massa annat skoj som hittades på då.

Vi ska käka och kolla på film och mysa. I like!


Av Linn - 13 maj 2010 22:38

Ibland kan jag komma på mig själv med att önska att jag kanske såg och sminkade och klädde mig lite rockigare. Tycker det är så sjukt snyggt.

Men jag är nog lite för mesig för det tänker jag alltid.

Är inte det skit tråkigt, att man degraderar sig själv på det viset och tycker så om sig själv.

Men samtidigt kanske det inte alls hade passat.

Jag har nog ingen definerad klädstil. Jag tar på mig det jag känner för just den dagen. ( Och det som är rent som passar till humöret. )

 

Hittade iallafall ett as-snyggt RUN-DMC Linne på H&M som jag blev förälskad i.

Och det är ju inte speciellt rock kan man tycka.

  Haha lyckades få en bild på Emmas katt Tella också. Buskatten.

  Gud vad jag gillar min frisyr på det här kortet. Lagom rufs och lagom lockigt. Att man inte bara kunde vakna snygg i håret så man slapp få ångest över det vareviga morgon och ändå sluta med att man sätter upp det i en sketen tofs.

Nej tacka vet jag denna lyckans håradag. Kom gärna åter. :P


   

Och när vi åkte hem från sundsvall var det rök som skymde hela högakusten bron :O..

Sick såg det ut.

Av Linn - 13 maj 2010 11:26

Ursäkta den ofrivilliga pausen. Men jag har mest legat still och läst böcker i 2 dagar sedan igår körde jag Oliver till flyget med Emmy och Tove och tog en snabb shopping i sundsvall. Lyckades hitta en klänning som jag ska ha på Lisas bröllop.

Den satt som gjuten på mig.


På vägen hem hade Emmy och Tove en ganska intressant diskussion:

E- Vilken är din värsta lukt?

T- Bollstalukt

E- Min är koskit.

T- Nej min är grisskit.

E- Min är fortfarande koskit.

T- Har du känt hur grisskit luktar det är skit äckligt.

E- Ja för jag har bott bredvid ett gris-svineri..


Hahaha jag höll på å dö, vad är det för nåt?

Sjukt kul var det när hon uttryckte det helt allvarligt. :P


Sedan hem och hängde med Emma och gjorde ansiktsmask och tjötade.

Hon lyckades övertala mig till att följa med ut. Självklart nykter och jag gick hem efter 2 timmar. Men det var skönt att släppa alla jobbiga tankar och bara få dansa och ha trevligt.

Jag mår för tillfället inte speciellt bra. Det är lite för mycket på en gång. Och jag orkar inte ta upp allt här.

Men det känns som att det kommer lösa sig.

Idag ska jag bara slappa.

Av Linn - 10 maj 2010 11:50

Skulle ha jobbat igår men jag hade feber och en sån huvudvärk att jag kände att jag inte orkade. Gjorde mest inget hela dagen istället.

Har nui tvingat mig på jobbet men känner mig inte pigg.

:(

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards