En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Linn - 3 maj 2010 21:36

Nu sitter jag här med ett tänt doftljus och har haft ansiktsmask, scrubbat kroppen och smort in mig. Tittar på Maria Montazami och bara njuter av stunden.

Ibland måste man bara ta en kväll och släppa alla tankar som stressar en och (försöka) sänka tempot.

Lyssna på lugn, bra och lättlyssnad musik. Inte emo utan bara mysig.

Det har varit så mycket nu så jag kände att jag behövde släppa lite på stressen.

Så jag har en hemmaspa kväll. Har promenerat med Fredrik en sväng och stannade till hos lillasyster och kramades lite med ellen. Men nu ska jag fortsätta med slappandet. God natt.

Av Linn - 3 maj 2010 16:01

 

Han ser ju ut som vilken utfattig luffare som helst, och man kan inte tro att han är mycket mer än så.

Men så öppnar han munnen och sjunger med en sån inlevelse och lidelse i rösten.

Man kan inte tro att en vit man kan förmedla den känslan.

Jag har alltid beundrat svarta/bruna människor för deras enorma sång och musik talanger. Dem har en inlevelse och känsla i rösten som få vita kan förmedla.

Vita sjunger mer rent och klart och vackert. Typ kyrkosopraner och sånt. Och detta är ju helt enligt min mening.

Men denna man är som sänd från ovan. Haha jag är inte religös, tro nu inte det. Inte i den meningen att jag tror på en Gud.

Jag kan mer tänka att det måste finnas något mer, något som binder samman oss alla men inte specifikt en gubbe med pekfinger som sitter och hytter.

Men han är gudomlig. Man kan bara slå på stereon och lyssna, njuta av texterna och känslan.

Det är verkligen ingen partymusik, mer sitta och dricka te och prata livet musik. Eller bara en avslappnande bakgrundsmusik för pyssel eller plugg.

Sådär lagom mellanmjölk som man kan behöva ibland.

Åh jag önskar att jag också kunde få vara musikaliskt begåvad och anspråkslös som vissa lyckas vara även om de har en gudasänd röst. Med fötterna på jorden och så bekväm i sig själv att man utseendet inte spelar nån roll.


Jag är inte den som måste sminka mig vareviga dag eller inte vågar gå ut i slitna mjukisbrallor med hål och diverse andra skavanker. Men jag gör gärna nån ansträngning ibland :P.

Men att vara så talangfull att folk inte brydde sig hade varit det ultimata.

Det här kanske är ganska motsägelsefullt, med tanke på att jag älskar Lady Gaga. Men hon tar det till det extrema och driver med den här perfekta mallen. Det är nog därför jag gillar henne. Eller egentligen alla som kanske inte är riktigt som alla andra.

Ojoj vad mycket jag skrev helt plötsligt. Men jag flummade nog iväg i andra tankar en sväng.

Snart slutar jag för dagen och sen ska jag hem och försöka ta mig i kragen och städa.

Ciao*


Av Linn - 3 maj 2010 11:53

I Lördags tog jag det mest bara lugnt hela dagen på förmiddagen. Sedan åkte vi till Näsåker till Melissa och åt god mat och piffade oss inför den stundande underhållningen i Skogsnäs. Det var riktigt kul å få sminka både Carin och Melissa och jag tror dom blev ganska nöjda.

     

Carin var så flashig med sina nya högklackade skor. ÄNTLIGEN!!! tog hon på sig ett par klackade skor och jag var så nöjd.

I bilresan till vår destination drack flickorna vin direkt ur flaskan och kände sig som riktiga fjortisar.

    Jag tyckte dom var söta som bara den. :)

Jag var nykter och det gick ganska bra å vara det faktiskt.

     

Bandet som spelade var helt galna. Ett reggaeband från jämtland.

Hans texter var helt sjuka om att skicka sms och gjorde pimplar dansen.

Carin är så vacker när hon lägger in snus och jag var tvungen att ta kort på det.

Jag hade en jätte trevlig kväll och träffade Odin som jag inte pratat med på år och dar. Han såg ut att må bra och vi är äntligen vänner igen.


Jag hade en sjukt dålig dag i lördags och ville bara supa ner mig. Det är så mycket nu med att bli varslad och deklarationen och söka nya jobb och jag tror att det inte riktigt hade sjunkit in förens lördag på dagen hur allvalrigt det var egentligen.

Så jag ville bara supa ner mig och glömma allt. Men är glad att jag tog mitt förnuft tillfånga.


Nu är det en ny vecka, så nu ska jag ta nya glada tag.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards