En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under mars 2009

Av Linn - 17 mars 2009 00:02

Det handlar liksom om att alla svar ska börja
med första bokstaven i ens eget namn!
I det här faller mitt.....
Here we go..

1. Vad heter du?   Linn
2. Ett ord på fyra bokstäver:   Lava
3. Flicknamn:   Linnea
4. Pojknamn:   Love
5. Yrke:   Läkare
6. Färg:   Lila
7. Klädesplagg:   Linne
8. Mat:   Linser
9. Sak i badrummet:   leksaker till badkaret
10. Plats/stad:   Lima
11. En orsak att vara sen:   Leverans miss
12. Något man skriker:   Latmask!!!
13. Film:   Long kiss goodnight
14. Något man dricker:   Läsk
15. Band:   Lifehouse
16. Djur:   Lejon
17. Gatunamn:   Långgatan
18. Bil:   Lada
19. Sång:   Love hurts
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Långdistans löpning (tävling)


Känn dig utmanad.

Av Linn - 14 mars 2009 10:21

Är ungefär likadant som alla andra ställen, bara att man pratar lite roligare. Och jag blir alltid lika glad och fascinerad över att folk faktiskt pratar så.

För utomstående som inte hört just den nordvärmländska dialekten kan det vara lite svårt att tyda men man lär sig snabbt.

Resan ner gick jätte bra, hade lite ont i rygg och axlar när jag kom fram men i övrigt fina fisken. 

Igår var jag och syster hem till Aron vår bror och fikade och fick se vart han bor. Har aldrig varit dit trots att han bott där ganska länge. 

Han är helt underbar och tiden sprrang iväg när vi hälsade på honom. 

Vi var även runt lite på torsby och kollade. Träffade inte direkt nån som jag kände och det var sig likt. 

På kvällen åkte syster, jag och emma en vän till min syster hem till axel. Han bor i ett hus på byn och har just nu malla med familj inneboende då deras hus brunnit ner. 

Det fantastiska i denna tragedi är att katten dom har väckte dom mitt i natten! 

Jag har alltid sagt att man ska ha katt!!!!

Har även träffat min lilla fejja som mest ser ut som en trasselsudd just nu, det här tö-vädret är inte bra för hennes päls.

Men hon är vacker som en vårdag ändå.

Idag bär det av mot kil och stort födelsedags firande. Ska bli as trevligt att träffa tjocka släkten.

Av Linn - 11 mars 2009 20:39

Sedan är jag ute ur denna byggnad. Känner mig lite halv stressad, skall hinna på konsum och köpa rese proviant. Samt sedan släpa ner däcken och packa klart och diska.. hmm varför gjorde jag inte allt det igår?

Jag är sååå himla trött idag, vet inte hur det här ska gå?

Men måste härda ut den sista tiden här nu också. Känns som tiden går i ultrarapid bara för att jag vill att den ska gå fort.

Odin kanske skulle åka med ner men han kunde inte, hade inte råd.

Så nu skall jag åka själv.

ÅÅÅÅ ja vill hem nu...

Av Linn - 11 mars 2009 14:36

Imorgon så tidigt som möjligt bär det av mot de värmländska uskogarna. Brummen och jag ska på upptäcktsfärd. Känns som att jag bara sitter och räknar ner timmarna. är för övrigt as trött idag igen. Sömnen börjar komma tillbaka till icke existerande. Men men det löser sig väl också så småningom.

Idag ska det sista packas och sommardäcken ur bilen så jag slipper ha dom med på resan samt vattna blommor och annat skit som måste göras innan man ska åka bort.

Min kära syster ringde mig idag och frågade om det var ok att hon tog på sig ett extra pass imorgon. Varför fråga mig det? Men hon ville höra om jag ville att hon var hemma när hon kom. Visst vill jag väl det men jag tänker inte tvinga henne att inte jobba.. Lilla knäppis syster.

Emma sitter och klagar över att jag ler och skrattar hela tiden. (bara för att jag sitter och pratar med en söt fan) haha avis tror jag att hon är. :P

Nu är det bara 6½ timme tills jag slutar!!!!

Av Linn - 10 mars 2009 18:10

Här sitter jag och jobbar trött som en gris och så läser jag min systers blogg och får syn på Ellens nyaste fras: "Jag älskar min solmorfar!" Efter att min far har haft en trasig julgrans stjärna på huvudet. Saknaden är som störst när jag ser sånt. Att jag missar det så himla mycket nu för tiden.

Jaja, jag åker ju ner på Torsdag morgon så det komemr bli bra igen. Jag gick ur sängen 9 imorse, åkte och tränade med Linda och Sophie. Känns bra att ha kommit igång igen, men träningsvärken är ingen höjdare. Men som jag sagt förut det känns som att man gjort nåt nyttigt iallafall. Sedan skulle vi basta men det luktade sur gammal spya i bastun så nej, vägrar..

Jag och Linda gick på stan lite och fikade och köpte en present till min mor och mormor.

Mamma ville ha ett nattlinne men de som fanns såg ut som ett urvridet gammalt lakan så jag köpte en annan sak.

Fixade glykol och skit till bilen också så man kan känna sig någorlunda säker på resan ner. Börjar bli ganska nervös inför det faktiskt. Det är långt att åka helt själv. Men men det är definitivt värt det.

Men jag längtar i smyg till den 12 april också. Då får jag besök. Vilket jag också ser fram emot otroligt mycket. Hihi.

Men än är det långt till dess. Och snart 25.. Vuxen på riktigt.. helt sjukt, jag känner mig inte en dag över 18 haha.

Nej nu skall det jobbas vidare.


Av Linn - 9 mars 2009 20:12

Igår natt somnade jag 04.00 kanske inte på pricken men senast jag kollade på klockan var den 03.50 Jag såg filmen som jag så länge velat se men inte kommit ihåg vad den hetat igår. Into the Wild. Och jag som alltid funderar som värst på natten började ju skena iväg totalt och funderade på  varför man har så myckert saker.. Varför man inte bara nöjer sig med det allra nödvändigaste. Men man är så fast i bekvämligheter. Så beroende av materiella ting. Jag själv skulle aldrig kunan släppa min mobil telefon.. Eller alla mina fina hello kitty saker. Eller mina kläder. Det är nästan läskigt när man börjar tänka på det djupare.  Vad materiella ting förtrollar en och får en att vilja köpa mer och mer..

Idag känner jag mig ensam och trött och sliten, kanske inte så konstigt när man somnade så sent. Idag ska jag försöka packa det mesta så jag slipper på onsdag. Och städa undan det värsta.

Om man bara kunde få sluta nån gång. Imorgon skall det tränas och hittas presenter till mor och mormor.  Och fixa bilen, kolla kylar och spolar vätska..

Mycket att tänka på nu efter bilköpet. Jaja det löser sig nog.

Av Linn - 8 mars 2009 16:34

Igår fick jag reda på att en vän till mig känner lite mer än vän. Vad säger man om dèt när det händer. Det kom som en smärre chock och man blir ganska mål lös och smickrad och rädd. Man vill ju inte såra personen eller förlora den som vän. Men det var ju bra att personen i fråga fick ventilera.

Ska inte hänga upp mig på det här. Idag var jag och tränade och solade innan jobbet. Det var skönt att få ut lite energi. Och sola är ju alltid skönt. Man måste ju vara smärt och brun nu när man ska träffa tjocka släkten.

Eller iallafall inte se halvt döende och blek ut. :P Känns jätte segt att jobba till 00.30 idag somnade inte förens 3.30 inatt. Mycket att tänka på.

Jag längtar och längtar och längtar ihjäl mig, tills jag får träffa familjen och få lagad mat av mamma och pappa. Och få gosa med min bebis fejjan. Hon är väldigt saknad här hemma. Funderar nästan på en ny liten tuss som blir innekatt. Hmm måste ju fundera på det...

Av Linn - 7 mars 2009 22:14

Jag har en vän som bara mår dåligt, och blir behandlad som skit hela tiden. Jag har pratat med henne otaliga gånger om det och att jag tycker att hon är värd bättre. Men hon precis som jag har en tendens att vilja stanna kvar även om det inte är bra för oss. Man tror att det skall bli bra och håller krampaktigt tag i det lilla som var bra. Glorifierar personen och sätter den på en piedistal och dyrkar marken den går på, medans personen i fråga knappt spottar åt ens håll. Jag kan inte säga att det är så just nu för mig, men självklart har det inträffat nån gång i livet.

Men som vän känner man sig hopplös och handlingsförlamad medans man ser sin vän vältra sig i skiten. Och oavsett förmaningar och goda råd och förmaningar fortsätter på den illa valda väg som kallas kärlek.

Men självklart skall man stötta sin vän oavsett och jag försöker, tro mig jag gör det. Men det är svårt att hålla skenet uppe och stötta när man inte vill stötta just det beteendet. Jag har som alla vet som läst denna blogg en längre tid varit singel snart 2½ år och lärt mig att försöka se dessa tendenser innan dom påverkar mig. Men även själv trillat dit mer än en gång. Jag försöker iallafall, och är ganska nöjd med vart jag tagit mig i livet. Helst själv och stolt över vart jag är på väg. Men som sagt är det svårt att hålla skenet uppe hela tiden och vara den vän man vill vara.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards