En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Linn - 7 mars 2009 22:14

Jag har en vän som bara mår dåligt, och blir behandlad som skit hela tiden. Jag har pratat med henne otaliga gånger om det och att jag tycker att hon är värd bättre. Men hon precis som jag har en tendens att vilja stanna kvar även om det inte är bra för oss. Man tror att det skall bli bra och håller krampaktigt tag i det lilla som var bra. Glorifierar personen och sätter den på en piedistal och dyrkar marken den går på, medans personen i fråga knappt spottar åt ens håll. Jag kan inte säga att det är så just nu för mig, men självklart har det inträffat nån gång i livet.

Men som vän känner man sig hopplös och handlingsförlamad medans man ser sin vän vältra sig i skiten. Och oavsett förmaningar och goda råd och förmaningar fortsätter på den illa valda väg som kallas kärlek.

Men självklart skall man stötta sin vän oavsett och jag försöker, tro mig jag gör det. Men det är svårt att hålla skenet uppe och stötta när man inte vill stötta just det beteendet. Jag har som alla vet som läst denna blogg en längre tid varit singel snart 2½ år och lärt mig att försöka se dessa tendenser innan dom påverkar mig. Men även själv trillat dit mer än en gång. Jag försöker iallafall, och är ganska nöjd med vart jag tagit mig i livet. Helst själv och stolt över vart jag är på väg. Men som sagt är det svårt att hålla skenet uppe hela tiden och vara den vän man vill vara.

Av Linn - 7 mars 2009 18:38

Idag sken solen och man märkte hur snön började smälta och att det faktiskt var asfalt på vissa ställen. Helt fantastiskt faktiskt. Jag fikade på stan med jakob och ante vilken spillde ut hela sin latte hahaha.

Sedan gick vi en sväng på stan och avslutade med att fika hemma hos björn innan jag skulle åka och jobba. En mycket trevlig dag! Bilen går bra och jag är på bra humör idag som fan. Men som alltid när jag är det funderar jag på när den stora nyheten skall komma som får mig ner på backen igen, för i min värld får man inte vara lycklig mer än någon dag innan nästa sak kommer och förstör.

Men jag får ta vara på den lilla tid som det känns bra. Har äntligen blivit kvitt förkylningen eller nästan iallafall. As skönt. Om mindre än en vecka blåser jag ner till värmland och träffar familjen och gud va jag längtar efter att höra ellen säga: -MOSSI!!!!

Ska träffa gamla vänner och bekanta och försöka hinna med lite fest också.

Men idag slavas det till 00.30 Sitter och lyssnar på barnsagan Kåldolmar och kalsipper av nationalteatern.

Vilka minnen man får. ;P Min far spelade denna för mig och syster när vi var små och man vet nu vart man fått sina ideal och uppfattningar om vissa saker från. Tack pappa för denna viktiga läxa redan som liten. När man lyssnar på den nu får den lite nya innebörder och är ganska intressant.


Nej nu ska det jobbas igen.

Av Linn - 7 mars 2009 02:30

Haha idag var jag för att fixa det lilla problemet med att starta bilen, eller bara kolla vad det kunde vara, efter mycket om och men, kom vi fram till att det berodde på en liten slang som brytits av i fästet.

Som tur var fanns det en till likadan att sätta kabeln i. Så han som kollade på bilen sa, är det nån som har tuggummi? Ja säger jag. Då får du tugga det nu. ( Och jag tänkte för mig själv. Ja det får jag väl tugga när jag vill?) Sen säger Linda, som ändå brukar kläcka icke så klyftiga kommentarer, ja du måste tugga ett så vi kan täta hålet. Aha! lampan tänds igen. 

Sedan efter mycket om och men och lite Mc Gyver anda sitter nu ett tuggummi och tätar i min motor och bilen går fin fint. Helt fantastiskt. 

Har blivit lite halvt små kär också om man nu kan kalla det det när man inte träffat en person tidigare, men framtiden får visa vad som döljer sig. Det är iallafall en trevlig person som fått mig att må lite bättre och som får mig att dra lite extra på smilbanden... Och jag vet att du läser det här så ta åt dig. :P Jag jobbar hela helgen. Sena kvällar och det är lika bra så jag inte gör av med mina pengar så jag kan göra min resa till värmland. 


Låt: Colorblind med Counting Crows 


I am colorblind
Coffee black and egg white
Pull me out from inside
I am ready
I am taffy stuck and tongue tied
Stutter shook and uptight
Pull me out from inside
I am ready
I am fine
I am covered in skin
No one gets to come in
Pull me out from inside
I am folded and unfolded and unfolding
I am colorblind
Coffee black and egg white
Pull me out from inside
I am ready
I am fine
 

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards