En vuxen flickas drömmar.

Alla inlägg under mars 2009

Av Linn - 20 mars 2009 15:20

Men vad har jag gjort för bra som förtjänar att ha en vän som Linda?

Jag frågade henne tidigare i veckan om jag fick komma och tvätta hos henne. Ja visst sa hon. Men igår fick hon magsjuka. Så jag frågade om jag kunde komma på söndagen och tvätta istället. Men den lilla ängeln som ligger sjuk säger:

-Men du kan lämna tvättkorgen i min tvättstuga så kan jag tvätta åt dig i helgen, jag ska ändå tvätta. Så kan du hämta det på söndag.

Är inte det den bästa vännen man kan ha?

Bara två timmar kvar att jobba för idag. Men jag jobbar ju i helgen så inte får man se fram emot det heller. Dock får jag en liten sovmorgon imorgon, börjar 10.30 lite skönt iallafall.

Så nu när jag slutar ska jag hem å hämta tvätten :), åka till linda med den. Sedan åka till malin och Daniel och kolla vart mat och allt annat till Våfflan (illern) finns nu när jag ska vara iller vakt. Dom åker ju till thailand nu på söndag. Jag vill också ha sooool och värme!

Sedan ska jag umgås med min vän frisse. Äta på sibylla för de surt hamstrade pengar jag äger.  Och försöka städa lite under tiden.

Det känns som att den lilla sol som visat sig de senaste dagarna har gett ny energi till allt jag gör.

Och det känns bra!


Av Linn - 20 mars 2009 11:05

Jag har så förbannad träningsvärk så jag vill knappt röra mig. Det går bra så länge man rör på sig men när man suttit stilla i nån timme känns det kan jag lova. Satan i min lilla låda.  Nya body pump passet tog fan kål på mig. Skakade i armar och ben länge efter själva passet igår. Haha så otränad är jag.

Igår hade jag sällskap till middagen av min nya flickvän. (kolla facebook)

As trevligt att slippa äta själv, det känns så tragiskt på nåt vis att spendera en måltid i sällksap av INGEN.

Var även med på barngymnastiken igår, fy fan va söta dom är barnen när dom springer omkring. Man rikigt längtar efter en egen liten skit.


Av Linn - 19 mars 2009 16:17

Use somebody!


I've been roaming around
i was looking down at all i see
painting faces, building places i can't reach

you know that i could use somebody
you know that i could use somebody
someone like you

and all you know
and how you speak
countless lovers undercover of the street

you know that i could use somebody
you know that i could use somebody
someone like you

off in the night,
why'd you live it up?
-i'm off to sleep
waging war
to shake the cold(?)
---?

i hope it's going to make you notice
i hope it's going to make you notice
someone like me
someone like me
someone like me

somebody

(i'm waiting)

someone like you
somebody
someone like you
somebody
someone like you
somebody

i've been running around
i was looking down at all i see

Av Linn - 18 mars 2009 21:16

Idag var det premiär för det nya passet och fan det var ännu bättre än det förra, lite jobbigare lite bättre helt enkelt.

Det bästa med det är att man känner sig mycket smidigare och bättre efteråt. pricken över i är avslappningen så man får slappna av i slutet så man är lagom mysig när man ska hem och klockan börjar bli mycket. 

Det som känns lite B  är att jag endast kommer kunna gå på det varannan vecka sedan när mitt schema planar ut sig. Men det är inte fy skam det heller.

Nu ska jag bara slappna av och försöka få nåt i magen. Måste man så här efter träning.. 

Imorgon ska jag med Emma på barn gymnastik, ska bli en trevlig upplevelse.

Och så ska jag prova det nya body pump passet! Lika bra å köra på medans man kan.


Av Linn - 18 mars 2009 13:23

Snart kommer lönen vilket kommer vara väldigt välkommet, har varit en dyr månad :(

Sedan ska jag kanske åka till åre med Linda och Björn! YAY!!!!!!!

Fan va roligt å åka till åre har inte varit där på många år. Ska försöka hinna träffa lite gamla klasskamrater också. :)

Sedan fyller jag 25 jävla år. Längtar inte riktigt lika mycket efter det faktiskt. Eller det är alltid kul att fylla år men inte roligt att bli äldre.

Sedan den 12 april kommer mitt söta besök!!! Ååå va jag längtar. Nästan så jag spricker.

Mycket att se fram emot nu, för omväxlings skull.

Av Linn - 18 mars 2009 09:56

Det är den exakta tiden då jag slog upp mina ögon imorse. Hade lite smått panik och trodde såklart att jag hade försovit mig, då solen sken och jag inte kunde minnas klockans irriterande ringande.

Men blev nästan lite små förbannad när jag insåg att jag vaknat innan klockan och haft panik. Men jag somnade lugnt om och vaknade när klockan ringde. SKRÄLL!!!

Var på strålande humör fram till att jag såg bilen som givetvis stod i skuggan så jag var tvungen att skrapa rutorna.. BUMMER! Så min soliga perfekta morgon blev genast lite sämre.

Men men jag var i tid och solen sken, så förhoppningsvis blir denna

dag lite trevligare än gårdagen.

Skall träna idag med min Linda. Åt med henne och Bearoo igår. As  trevligt.

Nu har jag jobbat en timme endast 7½ to go..

Av Linn - 17 mars 2009 12:54

Idag är verkligen inte min dag. Allt jag gör går åt helvete, jag slår i saker och är svin trött och jag som trodde att denna dag skulle vara någorlunda bra. Icke!!!

Och nu slog jag i knät i skrivbordet också. Jag borde ha grävt ner mig i sängen idag. Försov mig gjorde jag också, så jävla typiskt.

Nee blir ingen träning idag, ska bara bänka mig i soffan och inte röra en fena.

Skit dag!


Av Linn - 17 mars 2009 11:07

Idag skiner solen och allt smälter och jag med det. Vårkänslorna pritter i kroppen och jag känner mig glad i hjärtat förutom att jag är helt slut och knappt orkar nåt. Helgen har varit fantastisk men ansträngande.

Mycket intryck, mycket människor och en jävla massa bil körning. Men nu känner jag min bil iallafall.


Resan gick jätte bra, förutom vildsvinen som var mitt i vägen ( se bilderna ) samt renarna som helt oblygt stod på vägen och blockerade.

Helt sjukt egentligen. Resan ner såg jag inte ett djur men hem då kommer dom fram.  

Såhär i efterhand känns det som att resan gick alldeles för snabbt och jag saknar familjen så otroligt mycket nu.

Även fast vädret är vackert och livet känns bra är jag ensam.

Även en bild från släkt middagen, Jag min kusins flickvän Maria, Fanny min kusin och kusin Frida.

Presentation


En blogg om en vanlig vardag. Om kärlek och musik och livets små önskningar.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

In english please?

Bloggerfy

kitty


Ovido - Quiz & Flashcards